Mobilyada “Marka Ülke” Olmak İçin Ne Yapmak Gerekiyor?

  

Mobilyada “Marka Ülke” Olmak İçin Ne Yapmak Gerekiyor?

-Üniversite ve sanayi bir araya gelmeli

-  Patentli ve tescilli ürünlere gereken önem verilmesi

  -Tasarım aşamasında yerel değerler ile modern tasarımlar birlikte yorumlanmalı

 - Kalifiye eleman açığını kapatmak için eğitim sisteminde değişiklik yapılmalı

  -Firmalar cirodan çok tasarıma önem vermeye başlamalı ve tasarıma yatırım yapmalı

 -AR-GE çalışmaları başlatılmalı, gerekli teknolojik yatırım yapılmalı ve yeni malzemeler geliştirilmeli

  -“Hemencilik” kavramından uzaklaşılmalı, doğru sonuçlar için doğru zaman beklenmeli

 - Mimarlar ve mobilya üreticileri bir araya gelmeli, mekâna uygun mobilya tasarımı yapılmalı

-  Sektör olarak tasarımcıların yaratıcılıkları desteklenmeli

 -Markalar bünyelerindeki tasarımcıları doğru yönetmeli, hareket edebilecekleri alan yaratmalı

  -Devlet desteği artırılmalı

 -Tasarım konulu toplantıları düzenli hale gelmeli ve bu alandaki çalışmalar geliştirilmeli

 - Kalite kavramına önem verilmeli, kalite firmanın vazgeçilmezi olmalı.

-  Satış sonrası hizmet anlayışı geliştirilerek müşteri sorunları en kısa zamanda çözülmeli
.
  -Tasarım okullarına ağırlık verilmeli.

  -Büyük firmaların İtalyan Tasarımcıları getirterek koleksiyon hazırlatma işinden vaz geçmeleri (İtalyan tasarımcıların koleksiyonlarında kendi İtalyan tarzını Türk mobilyasına empoze etmesi sonuç olarak Türk mobilyası olarak kültürün oluşamıyor olması.)

  -Çağdaş adımları atıp dünyada eğilim olabilecek malzeme yeniliklerini ve inovatif her türlü hareketi geliştirme.

-  Kopyalama işinden vaz geçilerek firmaların kendine özgü koleksiyonlar hazırlamaları.

  -Tasarım ve kalite iyi yönetilerek marka bilinci oluşturulmalı.

 -Sektörce tasarım kültürü oluşturulmalı. (İtalya bize tasarım kültürü satıyor.)

  -Kullanılan malzemeye ve tasarıma önem verilmesi

  -Uzman kadrolarla Mobilya Firmalarına danışmanlık ve rehberlik hizmeti sunulmalı.

  -Türk tipi mobilya imajını uluslararası pazarlara yerleştirmek.

 - Ülkenin tanıtımının yapılması

  -Sektörün paydaşlarının bir araya gelerek stratejiler üretmesi.

  -Kaliteli Türk mobilya kimliği ile pazarda yer edinmeli,*

Kontratlı üretimlerde yabancı menşeli ürünlerde seçici olmalı,*

  -Yabancı firmalara karşı fason üretim yerine yerli firmalar kendi ürününü üretmeli,*

  -Türk markaları yabancı pazarlarda birbiriyle rekabet etmek yerine işbirliğine gitmeli,*

  -Yan sanayi hizmetlerinin gelişimi sağlanmalı,*

 -Müşavirlik hizmetlerinde yapılanma sağlanmalı,*

  -Yurt dışı tanıtımlarda devlet desteği sağlanmalı,*

  -Türkiye tanıtım fonundan mobilya sektörüne pay ayrılmalı,*

  -Dağıtım kanalları dünya standartları seviyesine getirilmeli,*

  -Marka mağazalar etkinliği oluşturulmalı,*



*[17]

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dolap teknik çizimi

Autocad raylı Dolap çizimi

Autocad Raylı dolap çizimi