Türkiye mobilya sektörü Swot analizi

Türkiye Mobilya Sektörü SWOT Analizi

Güçlü Yönler
Zayıf Yönler
Coğrafı konumun maliyetleri düşürmesi
Yeniliğe karşı direnç
Dağıtım ağının hacmi
Küçük ve orta ölçekli işletme yoğunluğu
Son dönem yaşanan Performans artışının sektörü olumlu yönde etkilemesi
Meslek eğitimi ve kalifiye eleman yetersizliği
Sektörün gelişmeye ve yeniliğe açık olması
Tasarım ve patent konularının zayıflığı
İş gücü potansiyelinin yüksek olması
Markalaşma ve kalitede yetersizlik
Teknoloji transferi konusunda sektörde görülen artış
Hammadde maliyetleri ve yetersizliği
Ürün ve malzeme çeşitliliğinin fazlalığı
Standartların düşük düzeyde oluşu
Yeni uluslar arası pazarlara girmeye yönelik yapılan çeşitli çalışmalar
Tanıtım faaliyetlerinin yetersizliği
Büyük ölçekli firmalar
Kurumsal yapıdan yoksunluk

 Destek ve yönlendirmelerin yetersizliği

Finansman yetersizliği

Profesyonel yönetici ve uzman kadroların oldukça düşük olması

Bilgi ve deneyim birikim ve aktarımı eksikliği
Fırsatlar
Tehditler
Son dönemdeki inovatif düşünce yapısı ve tasarıma verilen önem
Orta vadede karşılaşılabilecek orman kaynağının yetersiz kalma ihtimali
Sektörde artan uluslararacılaşma
Kalifiye eleman yetersizliği
Yeni teknolojiler ile akıllı mobilyaların üretilmeye başlanması
Enerji sıkıntısı
Sektördeki ürün çeşitliliği ve niteliğin yüksek oluşu
Markalaşma sorunu
Mobilya üretiminde gittikçe artan zaman tasarrufu
Teknolojik yetersizlikler
Mobilya değiştirme süresinin gittikçe azalarak tüketici davranışının değişmesi
Pazarlama yetersizliği
Pazar arayışı, üretim artışı ve yatırıma açıklık
Reklam ve tanıtım faaliyetlerinin yetersizliği
Marka ve tasarım unsurlarının ön plana çıkması
Çin gibi büyük ölçekli üretim yapan ve üçüncü Dünya ülkeleri gibi düşük maliyetli üretim yapan ülkeler
Çevre hassasiyeti olan mobilya üretimi
Tasarım taklidi ve kopyalama
Tüketici ve müşteri odaklı hizmet ve üretim
Düşük standartlar
Fason üretim arayışları
Sert güçlü rekabet
Tasarımın kullanılması ve arttırılması
Yavaş değişim ve yenileme
Reklam

Üretimdeki artış gelişme

İşgücünün ucuz oluşu


kaynak:

http://www.muhabbetim.com/yasam/mobilya-sektorunde-tasarim-ve-markalasmanin-onemi.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dolap teknik çizimi

Autocad raylı Dolap çizimi

Autocad Raylı dolap çizimi