İtalya Mobilya sektörüne genel bakış swot analizi
İtalya
Mobilya Sektörü
İtalyan Dış
Ticaret Enstitüsü (ICE) tarafından yapılan açıklamalara göre, 2000 yılından
itibaren düşüş kaydetmeye başlayan dünya mobilya ihracatı, 2009 yılında genel
olarak, sektör içerisindeki bölümlerde farklı gelişmelere rağmen, zor bir süreç
geçirmektedir. İtalyan mobilya üreticilerinin rekabet gücü, rakipleri
karşısında kullanılan materyallerin kalitesi, estetik ve proje unsurlarına
bağlı olarak yüksektir. Bu unsurlar, İtalyan mobilyalarının Uzak Doğu ve Doğu
Avrupa ülkeleriyle rekabet etmesine imkan vermektedir.
2009
yılında İtalyan mobilya şirketlerine, yurtdışında düzenlenen fuarlara kollektif
katılım ve İtalya’daki önemli mobilya fuarlara (Abitare il Tempo ve Salone del
Mobile gibi) alım heyetlerinin, editörlerin ve işadamlarını davet edilmesine
yönelik bir takım ticari nitelikte teşvikler sunulmaya başlanmıştır. İtalyan
mobilya ürünleri ve teknolojilerinin imajını desteklemek ve “Made in Italy” nin
kendine has özelliklerini daha geniş kitlelere tanıtmak amacına yönelik bir
takım organizasyonlar hayata geçirilmiştir. Bahse konu ticari nitelikteki
teşvikler, Rusya ve Ukrayna gibi gelişmekte olan pazarlara daha fazla önem vermenin
yanında, İtalya’nın ABD’deki posizyonun güçlendirmeyi hedeflemektedir. Bunların
yanı sıra, Uzak Doğu ve Hong Kong, İtalya için stratejik önemini korumaya devam
etmektedir.
Mobilya sektörüne
ilişkin ekonomik göstergeler incelendiğinde, 2005‐2008 yılları arasındaki dönemde üretim
seviyesinde, cari fiyatlar bazında, kayda değer bir artış görülmemektedir.
Mobilya sektöründe faaliyet gösteren şirket sayısında küçük bir artış olmuş
ancak, istihdam düzeyi tam aksine azalmıştır. 2003 yılı baz alınarak hesaplanan
endekslere göre; mobilya sektörü katma değer endeksi yılda ortalama %4
civarında artış kaydederken, şirket cirolarında önemli bir değişim
gözlenmemiştir.
İstatistiklere göre,
İtalya mobilya sektöründe istihdam oranı azalırken, işgücü maliyetleri artmaya
devam etmiştir.
İtalya’da mobilya
sektörü yaklaşık 100 bin şirketten oluşmaktadır. Bunların %90’ı KOBİ’dir.
İtalya’da mobilya sektörü çeşitli Birlik ve Federasyon çatıları altında
toplanmıştır.
İtalya’da mobilya
sektöründe çok sayıda uluslararası Fuar düzenlenmektedir. (11 mobilya pdf)
Mobilya sektöründe
İtalya dünya çapında en önemli ihracatçı ülkelerden biridir. Nitekim sektörde
kaydedilen cironun %45’i ihracattan sağlanmaktadır. İtalyan mobilyalarının en
fazla ihraç edildiği ülkeler ABD, Almanya ve Fransa olmakla birlikte yine bu
ülkeler İspanya ile birlikte İtalya’nın sektördeki en önemli rakipleridir.
İtalyan mobilya
denilince aklınıza olabildiğince sade bir şıklık ve lüks gelir; Altın varaklı koltuklar, meşe ya da gürgen
ayaklı masalar, yüksek yataklar, işlemeli sandalyeler ve güzel mi güzel kakma
motifler.
Bir Akdeniz kültü
haline gelen İtalyan mobilya tarzı aslen her Akdeniz ülkesinin ortak
motiflerini kullanır. İtalyan mobilyalarını başarılı kılan, mobilyalarının
kalitesidir. Gerçekten de İtalyan tarzında hizmet veren; Türk ya da İtalyan
mobilya markaları, uzun ömürlü mobilyalar üretmeleri ile göze çarpmaktadır.
Hem ülkemizde hem de
dünya üzerinde fırtınalar estiren İtalyan tarzının özelliklerini maddeler
halinde sıralayıp açıklamaya çalışalım:
Görsellik:
İtalyan tarzı görselliğe yani estetiğe oldukça önem verir. Ağaç mobilyalarda
oyma, kakma ya da işleme kullanmasının nedeni de budur. Modern mobilyalarında
da tarihsel esintilerin kullanıldığı İtalyan mobilyaları, tarih ile çağı en iyi
harmanlayan tarzdır. Bu bakımdan İtalyan mobilya tasarımcıları dünyaca ünlü
tasarımcılardır.
Rahatlık:
İtalyan mobilyalarının tercih edilmesinin en büyük nedeni rahatlığıdır. Gerek
modern gerek klasik İtalyan tarzını, estetik ve rahatlılıkla birleştirmiş olan
İtalyan mobilyalar, bu özelliği ile evlerin vazgeçilmezleri arasında yerini
almıştır. Özellikle koltuklarında sunduğu konfor ve işlevsellik İtalyan tarzını
zirveye çıkarmıştır.
İhtiyaca
cevap verebilme: Birçok ülkenin ya da mimarın tarzı
genel değildir. Ya büyük eve özgüdür ya da küçük eve. Bu keskin ayrım,
insanları mobilya konusunda sınırlar. Sınırlardan pek hoşlanmayan İtalyan
ürünleri her kitleye hitap edebilir olarak tasarlanmışlardır. İtalyan mobilya
firmaları üretimi olan köşe takımları fikir, orta halli evlerin kurtarıcısı
konumundadır. Klasik olarak ayrılan ikili ve üçlü koltuğu 90 derecelik bir açı
ile birleştiren köşe takımı mantığı, İtalya’dan köklenip bütün dünyaya
yayılmıştır.
Evrensellik:
Bir Akdeniz ülkesi olarak birçok kültür ile komşu olan İtalya, mobilyalarında
da bu esintileri kullanmıştır. Bu bakımdan İtalyan ev ürünleri her Akdenizliye
aşina gelir ve her Akdenizli bu tarzı sahiplenir. Evrenselliği tam da bu
noktada yakalayan İtalyan mobilya markaları, ürettikleri mobilyalar ile bu
evrenselliği daha da genişletmeyi başarmışlardır.
Tasarımcılar:
İtalyan mobilya tasarımcıları yukarıda da değindiğimiz gibi dünyaca ünlü
tasarımcılardır. Uluslararası tasarım ödüllerine de layık görülen İtalyan
mobilya tasarımcılarının en belirgin özelliği ise kuşkusuz yeniliğe açık yani
dinamik olmalarıdır.
Fiyatlar:
Her evin ihtiyacına cevap veren İtalyan tarzı, dolayısıyla, her bütçeye uygun
mobilya üretmektedir. Binlerce insanın ortak görüşünde; İtalyan mobilya
fiyatları, kaliteleri ve uzun ömürleri ile kıyaslandığında oldukça uygundur.
İtalyan mobilya fiyatlarının bu kadar uygun olmasının nedeni ise, bu tarzda
hizmet veren firmaların ve üreticilerinin çoğalmasından doğan rekabet
ortamıdır.
Birliktelik:
Her
sektörün kurmayları, bir sonraki yıl için karar alarak hammadde üreticilerini
yönlendiriyor ve bir takım çalışması ortaya koyuyorlar. Dolayısıyla aykırı bir
görünüm oluşturmadan tüm dünyaya aynı stili sunuyorlar.
İtalyan mobilya
firmaları, bütün bu artılarını en etkili şekilde kullanarak dünya mobilya
pazarında lider marka olmuştur.
kaynak :
Yorumlar
Yorum Gönder