Tasarımda: Farklılaştırma, Konumlandırma ve marka
TASARIMDA; FARKLILAŞTIRMA, KONUMLANDIRMA VE MARKA
- Globalleşen rekabette öne çıkmanın yolu, tüketicinin zihninde farklılaşma yaratmaktan geçer.
- Farklılaştır ya da öl, rekabet ortamında ayakta kalmanın seçilebilmenin anahtarıdır
- İnsan zihni basite doğru eğilim gösterir.İnsan beyni fotoğraf makinesi gibidir, bir şeye odaklanır ve onu o şekilde algılar.
- Önemli olan marka bağımlılığı yaratmaktır. Bunun için firmaların değer yaratma ve konumlandırma çalışmaları yapmaları gerekmektedir.
- Tasarımda önemli olan; müşterinin istediğini, rakibin yapamadığını bulmak ve onu yapmaktır. Buda iyi analiz becerisi ile yapılabilir.
- Tasarımda farklı olalım da nasıl olursa olsun yaklaşımı müşteri, zaman ve para kaybından başka bişey ifade etmez.
- Marka olmak istiyorsanız, özgün tasarıma aşırı önem vereceksiniz
- Her kesime, her zevke uymaya çalışarak, yüksek marka değeri yaratılamaz sadece müşterinin oyuncağı olursunuz.
- Markaların asıl sorunu üretmek değildir, günümüzdeki teknoloji ile her şey üretilebiliyor, önemli olan müşteri bulmaktır.
- Müşterinin zamanı yok. Firmalar için yeni slogan daha hızlı, daha kaliteli, daha ucuzu yapabilme becerilerini geliştirmek olmalıdır.
- Müşteri, sizin sattığınız malla zerre kadar ilgilenmez. İlgilendiği tek şey kendi ihtiyaçlarıdır ve bunları nasıl karşılayacağıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder